2020 in carti

 Imi plac statisticile de pe goodreads la final de an. Nu-mi place performanta mea, dar calculele lor sint grozave. 2020 a fost, din nou, un an in care nu am reusit prea multe in materie de carti citite, dovada lipsei timpului consta si in faptul ca scriu aceste rinduri abia la final de februarie.

Prin urmare, conform goodreads, am stat cam asa in 2020:


 Lista completa arata asa:

1. Olga Tokarczuk, Calatoria oamenilor Cartii - Nu am inteles exact de ce a primit premiul Nobel. Este tipul de carte care contine toate cartile dinaintea ei, dar in sensul cel mai negativ posibil. Ca un soi de Coelho. 

2. Bohumil Hrabal, O singuratate prea zgomotoasa - E o carte dureros de sincera in abstractismul ei. Dar un bun test pentru sine. 

3. Chingiz Aitmatov, Cintecul Stepei, Cintecul Muntilor - o carte foarte linistitoare de care m-am bucurat la fel de mult ca atunci cind te pierzi in ochii albastri ai bunicului tau. E o carte care aduce liniste, iar peisajele descrise se impletesc perfect cu aceasta senzatie. 

4. Daniel Keyes, Flowers for Algernon, mi se pare cartea perfecta pentru adolescenti. Mi-a facut placere s-o parcurg, dar cred ca le trebuie celor mai tineri. Au de invatat din ea. 

5. Cristina Garcia, Dreaming in Cuban. Aparent, singurul lucru pe care mi-l amintesc despre aceasta carte este ca nu-i preferata mea in materie de feminism, Cuba, realism magic etc. Practic, am uitat tot din carte in afara de senzatia ca sint altele mult mai bune. Am scris totusi mai multe pe blog

6. Khaled Hosseini, Splendida cetate a celor o mie de sori, contine toate elementele unei telenovele captivante. Pe goodreads am fost mai categorica: An interesting, enjoyable and predictable story with no literary value whatsoever. 

7. F. Scott Fitzgerald, Strania poveste a lui Benjamin Button si alte intimplari din epoca jazzului, despre care am scris 3 rinduri aici. Aceasta carte m-a surprins. E placuta, mai ales daca este citita intr-o calatorie. 

8. Carlos Ruiz Zafon, The Midnight Palace. Ramine valabil ce am scris pe goodreads: For an adult reader this is a waste of time. For young readers, it is an enjoyable book, but there are better stories waiting to be discovered. I promise. 

9. Jose Saramago, Eseu despre orbire. Fara dubiu, orice vine de la Saramago pare scris pentru mine. Aceasta carte nu e o exceptie. Am scris aici de ce il ador. 

10. Neagu Djuvara, Amintiri din pribegie. Fiecare roman ar trebui sa citeasca aceasta carte, nu cu asteptari patriotice, ci din curiozitati istorice. Este fascinant sa descoperi ce viata a dus acest om. 

11. Aldous Huxley, Punct contrapunct - scoasa din context, isi pierde valoarea. Sint, fara indoiala, unele personaje interesante, care poate ca ar putea traversa granitele temporale, insa a fost o corvoada s-o termin. 

12. Mariusz Szczygiel, Raiul pe pamint - o carte foarte interesanta, buna de avut in buzunar la o plimbare prin Praga. Pacat ca nu pot pronunta numele autorului. 

13. Jon Kalman Stefansson, Intre cer si pamint - a fost ca o terapie pentru mine. Pe goodreads am mizgilit urmatoarele: E surprinzator cum o carte de 200 si-un pic de pagini poate contine atit ger, suferinta, atavism si viata. 


Trag linie, ca in fiecare an. Preferatele mele, pe care le port cu mine in gind si suflet, sint Saramago, Intermitentele mortii, si Jon Kalman Stefansso, Intre cer si pamint. Ma intorc la ele de fiecare data cind am nevoie.

Comentarii

Postări populare