Symon's Literary Canon

Una dintre obsesiile mele in materie de literatura (din care am reusit sa fac o traditie la clubul de carte) este sa ma gindesc la lucrurile care imi ramin dupa ce citesc o carte. Poate fi un personaj, o idee, o senzatie, o scena, orice.

Acum citeva saptamini am terminat Maestrul si Margareta, despre care pot spune ca nu e capodopera lui Bulgakov, ci a intregii literaturi. E unul dintre pilonii pe care se sprijina toate cartile lumii. Ei bine, se pare ca de cind am citit-o am ramas c-o framintare – ce alte carti i se pot alatura?

M-am gindit, instinctiv as zice, la Shakespeare si la faptul ca in cazul lui nu ma pot opri la o carte, intreaga literatura sprijinindu-se pe toata opera shakespeariana.

Un Dostoievski nu trebuie sa lipseasca si, desi n-am citit-o, m-as opri la Fratii Karamazov.

Apoi mini-canonul asta nu scapa de The Picture of Dorian Gray, Oscar Wilde. Ah, da, il bag clar si pe Jerome K Jerome cu toata opera lui pt ca nimeni nu mai e ca el. Si, pentru ca e canonutul meu propriu si personal, nici Woolf nu lipseste. Sic! Dar m-as opri la The Waves, care e o bucatica din sufletelul meu.

Restul? I'll have to think about it. Dar tu ce spui?

Comentarii

  1. Balzac dintre francezi, Sienkiewicz dintre polonezi...ce greu e sa te gandesti doar la cei mari, "gigantii" literaturii, cand our personal favorites sunt atat de multi. si simti ca ii nedreptatesti si tradezi daca nu ii mentionezi. sper sa nu fiu niciodata in pozitia de a face antologii, nu m-as descurca cu triatul deloc. ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. ma mir cum de am uitat de Joyce :) fie ca-s de acord sau nu cu opera lui, n-ar trebui sa lipseasca.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare