marți, 26 octombrie 2010

vesti de pe front

vestea buna: am terminat de citit Hemingway. vestea rea: aproape de final lipseau vreo 10 pagini. vestea buna: macar nu mi-a lipsit finalul! vestea rea: mi-a lipsit un moment foarte important. vestea buna: mi-a imprumutat cineva Hemingway-ul lui. vestea buna/rea: cele 10 pagini m-au impresionat pina la lacrimi:

"Asculta cu grija ce-am sa-ti spun, iepurasule, o ruga iar Robert Jordan. [...] Acuma o sa pleci, iepurasule. Dar vin cu tine. Atita vreme cit va exista unul dintre noi, vom fi impreuna. Intelegi lucrul asta? [...] Treaba asta oamenii n-o pot face impreuna. Fiecare trebuie s-o faca singur. Dar daca pleci, inseamna ca merg cu tine. Numai in felul asta pot sa merg si eu. Si o sa pleci acuma, stiu bine. Fiindca esti buna si ascultatoare. Acuma ai sa pleci pentru noi amindoi. [...] Acuma esti si eu. Esti tot ce va mai fi din mine." (pp 363, 364, 365, Biblioteca pentru toti, trad Dumitru Mazilu, 1971)

2 comentarii:

  1. Am intuit corect reactia ta si cateva impresii pe care le ai despre carte si intelesurile ei si ma bucur, fapt ce inseamna ca incep sa te cunosc mai bine. Ti-a imprumutat cineva Hemingway-ul lui? Un gest demn macar de mentionat pe blog :D

    RăspundețiȘtergere
  2. si uite cum anonimii isi dezvaluie identitatea ;)):D

    RăspundețiȘtergere