CEREMONY

ma apasa 'recenzia' asta. am terminat cartea acum o saptamina si ceva, dar inca n-am scris nimic. nu stiu de ce, insa nici acum nu-mi prea vine sa scriu despre cartea asta. si asta nu pentru ca e intr-atit de rea. sa vedem daca o melodie buna si o cana colorata de cola (pardon, de ceai neindulcit si natural, fara conservanti, E-uri si alte timpenii) ma vor ajuta.

deci (oftat), Ceremony de Leslie Marmon Silko este, dupa The Washington Post Book World, un roman exceptional. iar cei de la The Boston Globe au scris ca romanul e in sine o ceremonie.

despre efectele devastatoare ale razboiului putem citi in o multime de carti. despre cum incearca personajele sa se vindece de obsesia celor vazute/traite in razboi am mai citit. fie ca au succes sau nu, majoritatea incearca sa isi alcatuiasca un univers paralel. Tayo le-a incercat pe toate. reteta succesului - oricit de triviala este o astfel de formulare – pare a fi descoperirea propriei identitati prin intelegerea legaturii puternice dintre om si natura.

punctele forte ale romanului sint stilul si surprinderea culturii indiene, cultura care mi se pare interesanta. iar stilul si forma (impletirea prozei – intimplarile protagonistului – cu poezii despre un timp mitic) nu fac altceva decit sa ne ajute sa intelegem sensibilitatea indiana.

[foto: http://www.changinghands.com/event/silko)

Comentarii

Postări populare