2019 în cărți

Deși nu mi-a ieșit numărul de cărți planificat pe goodreads, am avut un an mai bun ca 2018. Încerc la anu'. Poate-mi iese.

1. Salman Rushdie, Copiii din miez de noapte, o carte foarte interesantă de pe urma căreia am avut ce învăța
2. Andre Gide, Întoarcerea fiului risipitor, o carte de la care aveam mai multe așteptări
3. Ernest Hemingway, The Old Man and the Sea
4. John Steinbeck, Of Mice and Man
5. Octavian Soviany, Casa din Strada Sirenelor
6. Jose Saramago, Intermitențele morții
7. Antoine de Saint-Exupery, The Little Prince
8. Charles Bukowski, Femei, despre care am considerat că nu are niciun strop de valoare literară
9. Amos Oz, Iuda, de la care aș fi vrut să învăț mai multe
10. Cormac McCarthy, The Sunset Limited
11. Neagu Djuvara, Amintiri și povestiri mai deocheate, ușoară și amuzantă
12. Ian McEwan, Pe plaja Chesil, pe care am avut norocul să o citesc pe plajă. Părerea mea e că Ian McEwan a reușit să scrie un roman foarte bun avînd la dispoziție o temă nu foarte interesantă
13. David Lodge, Quite a Good Time to Be Born. A Memoir: 1935-1975, cu care m-am luptat un pic și despre care am scris pe goodreads
14. Mircea Eliade, Huliganii
15. N. Carandino, Nopți albe și zile negre, pe care o recomand mai ales celor care idealizează trecutul. Aș fi preferat însă să fi scris mai mult despre perioada detenției și a domiciliului forțat
16. Herta Muller, Animalul inimii. Deși îmi place Herta, mai ales cînd e tradusă de Nora Iuga (I love Nora), cartea aceasta a fost o provocarea prea mare&lirică pentru mine
17. Cella Serghi, Pînza de păianjen, nimic prea complicat, o carte care poate alina sufletele frustrate ale unora. Totuși e de apreciat dacă nu e scoasă din context.

Preferatele mele sînt fără îndoială Saramago, care mi-a oferit momente de plăcere și rîsete, Steinbeck și-ale sale picioare pe pămînt și Carandino, de care mi-a fost teamă să mă apuc. Mai frumos, color și cu poze, pe goodreads.

Comentarii

Postări populare